Czapu Czipu

bawcie się dobrze !!!

Jeśli chcecie już teraz pobawić się z bohaterem serialu Czapu Czipu, możecie to zrobić wspierając nasz projekt na portalu whenvi.com. Zbieramy pieniądze na realizacje wymyślonych przez nas interaktywnych gier na smartfony i tablety, które wprowadzą dzieci w świat przygód małego chłopca i jego magicznej czapki. W ramach podziękowań przygotowaliśmy dla darczyńców analogowe zabawki: Czapu Czipu – przytulankę i Czapu-Czipu – pieczątkowego flipbooka.

bawcie się dobrze !!!

Książeczki są dodatkiem do serii filmów animowanych. Mają służyć nie tylko czytaniu, ale też „bazgraniu” i „animowaniu”. Każda z nich ma inny charakter, ale wszystkie łączy edukacyjna forma idącą w stronę ruchu i animacji:

  1. Czapu Czipu – co to tak człapie? – książka przestrzenna, tzw. pop-up book
    Książka posiada ruchome przestrzenne figurki i jest czarno-biała, co zachęca małego czytelnika do kolorowania. Dziecko podczas czytania szuka ukrytych zagadek. W tekście znajdują się polecenia typu: pokoloruj, połącz kropki, znajdź szczegóły itd.
  2. Czapu Czipu – co to tak skrobie? – książka do czytania, flip book
    Niektóre strony w książce projektowane są na zasadzie animacji poklatkowej. Ważnym elementem jest szybkie poruszanie kartkami, tak aby powstał efekt ruchu. Podczas czytania książki dzieci odgadują ukrytą zagadkę, mogą kolorować książkę i wprawiać w ruch głównego bohatera. Zazwyczaj forma flip booka jest mała, tak aby mieścił się w dłoni. Ja zdecydowałam się na eksperyment zrobienia flip booka do czytania w formacie A4.
  3. Czapu Czipu – co tam w środku jest?
    To flip book składający się z dwóch pieczątek i notesu. Stanowi zestaw, dzięki któremu dziecko uczy się zasad animacji. Ilustracja na pierwszej pieczątce przedstawia chłopca Czipu z czapeczką na głowie, natomiast na drugiej Czipu pokazany jest w podskoku z uniesioną czapeczką. Cała zabawa polega na robieniu pieczątek w notesie w odpowiedniej kolejności, tak aby przy szybkim poruszaniu kartkami powstawał efekt ruchu. Dodatkowym zadaniem ma być dorysowywanie chłopcu buzi, np. raz uśmiech, raz krzywa mimika, oraz wymyślanie elementów, które wyskakują z kapelusza.